jueves, 31 de mayo de 2012

Suport a la meva aula

Hola a tots/es!

Com vos vaig comentar a entrades anteriors, ja he fet suport a la nina que presenta NESE a la meva aula. L'altre dia vaig tornar a fer suport, però aquesta vegada he realitzat activitats diferents per tal de què la nina estigui més motivada alhora de realitzar-les. Una estratègia que vaig utilitzar al suport que vaig fer fa unes setmanes va ser partir de la llengua materna de l'alumna per acostar-la a la llengua catalana, ja que si li demanava a l'alumna paraules amb la seva llengua (en aquest cas el xinès) la nina estava més motivada alhora de realitzar les activitats. 
Aquesta vegada he utilitzat una estratègia diferent. Primer vaig pintar dibuixos relacionats amb el tema de la roba, després la nina m'havia de dir com es deia en llengua catalana el dibuix que havia pintat, i quan ho deia li escrivia la paraula, per tal de què pogués veure les lletres que contenia la paraula, i una vegada que veia la paraula escrita li demanava que em digués cada una de les lletres, per tal de comprovar si reconeixia totes les lletres de la paraula.

Aquesta classe de suport la vaig realitzar dins l'aula ordinària, de manera que l'alumna va estar devora els seus companys/es de classe. A més, vaig partir dels dibuixos per aconseguir que la nina pogués reconèixer el nom de cada dibuix, i he de dir que quan la nina va veure els dibuixos va estar molt concentrada per pensar com es deia el nom de cada dibuix. Una vegada que varem acabar l'activitat li vaig demanar a la nina que em digués el nom de tots els dibuixos que havia pintat en la seva llengua materna (el xinès), per tal de crear-li més motivació, i en aquest moment vaig observar que l'alumna es va posar molt contenta, ja que m'ensenyava paraules en la seva llengua materna.

He de dir que estic molt contenta d'haver fet aquest suport, ja que el vaig fer dins l'aula ordinària. A més, no només vaig fer el suport a la nina amb NESE, sino que anava donant voltes a l'aula per si qualque alumne necessitava la meva ajuda. Considero que aquest suport m'ha enriquit molt com a persona, i sobretot, com a futura docent. 
Finalment, he de dir que quan vaig arribar a la meva classe de pràctiques el mes de març, la nina que presenta NESE parlava molt poquet, ja que és molt tímida, i ara després de tres mesos de pràctiques he de dir que la nina parla molt més i que m'ha agafat molta confiança, i sempre que arriba del temps del pati em conta a què a jugat durant el temps de pati i a quins jocs li agrada jugar, d'aquesta manera estic coneixent els seus interessos.








No hay comentarios:

Publicar un comentario