jueves, 10 de mayo de 2012

Com fer l'aprenentatge significatiu a les aules escolars

Hola a tots/es!

Avui vos volia parlar sobre l'aprenentatge significatiu, ja que és un pilar fonamental en l'educació, mitjançant aquest tipus d'aprenentatge l'alumne relaciona els coneixements previs amb els nous coneixements, per tant, és molt important que els coneixements previs estiguin relacionats amb els que es vol adquirir, per tal de què els previs serveixin com a base per a l'adquisició de nous coneixements.
Aquest tipus d'aprenentatge està relacionat amb l'educació inclusiva, ja que aquesta té com a objectiu principal que els alumnes aprenguin de manera significativa per poder construir els seus coneixements.

Per dur a terme aquest aprenentatge s'han de tenir en compte una sèrie de variables, que són les següents:

Primer, el treball obert, per aconseguir treballar amb alumnes diferents, ja que no tots els alumnes tenen el mateix ritme i estil d'aprenentatge. 
Després, la motivació, ja que és un factor molt important, per millorar el clima de l'aula i tenir a l'alumnat interessat en el treball que està realitzant, per tant, és molt important que el docent tengui en compte els interessos del seu alumnat.
També, el medi, ja que l'alumne s'implica més en l'activitat, si aquesta està relacionada amb la seva vida quotidiana, d'aquesta manera l'alumnat millora la seva participació en el procés d'aprenentatge a la vegada que es facilita la transferència de coneixements. 
A més, la cretivitat també és una variable molt important, per tal de potenciar la imaginació i l'intel·ligència de l'alumant.
Cal esmentar, el mapa conceptual, ja que és un bon recurs per relacionar i connectar el conceptes, d'aquesta manera se li facilita a l'alumnat la manera d'estructurar el conceptes.
Finalment, l'adaptació curricular, ja que l'alumnat que està diagnosticat com a NESE ha de tenir les mateixes possibilitats que la resta dels alumnes, per aprendre de manera significativa. Els alumnes que presenten NESE surten molt beneficiats amb l'ús del mapa conceptual, ja que els docents poden treballar amb ells els primers nivells de jerarquia del mapa conceptual, i això permet que puguin gaudir d'aquesta activitat tan motivant i també que es puguin familiaritzar amb les TIC.






No hay comentarios:

Publicar un comentario