domingo, 20 de mayo de 2012

Una classe de suport inclusiva

Hola a tots/es!

Avui vos volia contar una experència que vaig tenir l'altre dia. Aquesta experiència va ser quan la mestra de llengua castellana no va poder venir a classe, per tant, una altre mestra l'havia de venir a substituir, aquesta va ser la de suport. Quan varem començar la classe la mestra de suport em va demanar si jo volia fer la classe i era faria el suport, i jo li vaig demanar si jo podia fer el suport i ella la classe, em va dir que si que ho podia fer. En aquest moment, la mestra de suport va començar a explicar castellà, que aquest dia tocava explicar l'arbre genealògic, cal dir que quan la mestra de suport ho va explicar els alumnes ho varen fer molt ràpidament i varen començar a comentar-ho davant tota la classe, per tal de fomentar la conversació entre tots els alumnes.
En canvi, jo havia de fer el suport a la nina que presenta NESE. El primer que vaig fer es dir-li a la mestra que el suport el faria dins la classe i que la nina no es canviaria de  lloc, per tant, estaria devora els seus companys de classe; després li vaig explicar un poquet a l'alumna que era un arbre genealògic. A partir d'aquest moment li vaig demanar a l'alumna com es deia els noms de la seva família amb xinès, ja que la nina és xinesa, i ella se va posar molt contenta i me va escriure els noms, una vegada que me va escriure els noms de la seva família, li vaig començar a demanar que digués qui era cada una de les persones que havia dit el nom, i d'aquesta manera varem començar a posar cada nom a la part de l'arbre genealògic, cal dir que jo mentre feia el suport no estava devora ella tot el temps, ja que anava donant voltes per tota la classe per si qualque alumne necessitava un poquet d'ajuda, encara que vaig dedicar-li més temps a la nina que presenta NESE, ja que li havia d'explicar un poquet en què consistia l'activitat.

Considero que aquest suport ha estat molt enriquidor tant per a l'alumnat amb NESE com per la resta de la classe. La nina que presenta NESE va aconseguir realitzar aquesta activitat gràcies a la seva llengua materna, ja que quan li demanava com es deia amb el seu idioma (en aquest cas el xinès) qualsevol paraula ella es posava molt contenta i es motivava més per realitzar l'activitat. Per tant, aquesta activitat la vaig intentar fer a partir dels interessos de la nina, primer li demanava com es deia en la seva llengua maternar, i després li demanava com es deia en castellà, i d'aquesta manera prestava molta més atenció.

A més, aquest suport no ha estat enriquidor per a l'alumna amb NESE, sino que també va estar molt interessant per a mi, ja que no només va aprendre la nina a fer el seu arbre geneològic, sino que jo també vaig aprendre molts de noms en xinès, per tant, gràcies a aquest suport hi ha hagut un vincle d'aprenentatge tant en l'alumna com en la mestra, ja que em après coneixements interessants.

Finalment, he de dir que em va agradar moltíssim fer aquest suport, i que estic molt contenta d'haver-ho fet, ja que he pogut aprendre molt d'aquesta pràctica i em servirà molt com a futura docent. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario