jueves, 24 de mayo de 2012

L'aprenentatge a partir de diferents llengües

Hola a tots/es!

Com vos vaig comentar a entrades anteriors a la meva aula hi ha una nina diagnosticada amb NESE. Avui a la classe de llengua catala la nina no ha anat a l'aula de la PT per fer el suport, ja que avui la PT no ha pogut venir a classe, i la nina ha quedat a l'aula ordinària. Durant la classe de català tots hem après d'aquesta nina i ella ha après de la resta de classe.
A la classe de català la nina ens ha cantat una cançó xinesa (Moltes felicitats) i tots els alumnes l'hem escoltat quan la cantava i després amb l'ajuda d'aquesta nina l'hem intentat reproduir, una vegada que hem cantat la cançó en xinès, la nina ha cantat la mateixa cançó però en llengua catalana, cal dir que ho ha fet molt bé i ha posat molt interès en realitzar-ho el millor possible, ja que els seus companys cantaven amb ella la cançó. Una vegada que ho hem cantat l'alumna s'ha sentit tan motivada que ha començat a parlar en català tot el que sabia i quan li demanaven qualque cosa responia el millor que podia, i per tant, cal dir que avui ha practicat moltíssim la llengua oral. Això, és una avantatge en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge.

Considero que realitzant classes divertides i motivants com la classe d'avui esteim creant un aprenentatge molt enriquidor per l'alumna que presenta NESE, ja que ha après una cançó amb els seus companys de classe; i també ha estat una classe molt profitosa per la resta de classe i les docents, ja que hem après una cançó xinesa. Per tant, s'ha creat un vincle d'aprenentatge molt important, ja que les mestres (la meva tutora i jo) també hem après la cançó xinesa d'aquesta alumna.

Finalment, he de dir que la classe ha estat molt divertida i entretinguda, ja que tots els alumnes estaven molt contents cantant la cançó, a més, cal dir que l'alumna que presenta NESE ha estat molt contenta, perquè ha estat amb tots els seus companys a l'aula ordinària i també perquè tots els alumnes de l'aula han estat interessats en aprendre la cançó en la seva llengua materna (en aquest cas el xinès), per tant, ha estat una classe molt significativa, ja que tots els alumnes han après.





Aquesta fotografia representa una classe on es fa feina en grup, i on tots els alumnes treballen junts per aprendre de manera significativa. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario