miércoles, 30 de mayo de 2012

Els diferents estils d'aprenentatge i models de pensament

Hola a tots/es!

Avui vos volia parlar sobre el tema que varem tractar a la classe d'ahir "els models de pensament" a través de la meva experiència a la meva aula.
Avui he impartit la classe de llengua catalana, matemàtiques i coneixement del medi. He decidit que avui realitzaria les classes fent referència al model de pensament reflexiu, i als estils d'aprenentatge visual i auditiu, de manera que els he anat combinant a les tres àrees que he impartit.

A la classe de llengua catalana, hem fet la lectura de inici del tema, una vegada que ho hem llegit entre tots i ho hem escoltat amb el CD, els hi he demanat que havien entès de la lectura, i que em donàssin la seva opinió. A la classe de matemàtiques estudiam el quilogram, i per explicar que era un quilo, mig quilo i un quart de quilo, he realitzat dibuixos a la pissarra sobre potets de diferents colors (els blaus pels potets de quart de quilo, els vermells pels potets de mig quilo i els grocs pels potets d'un quilo) i també he explicat les equivalències (un pot d'un quilo és igual a dos potets de mig quilo, etc.),  però després els hi he preparat una activitat per comprovar si havien entès el que els hi he explicat, i he anat dibuixant a la pissarra  potets diferents (d'un quilo, mig quilo i un quart de quilo), i ells m'havien de dir quants de quilos hi havia a cada dibuixet, els hi he demanat una petita explicació sobre perquè hi havia els quilograms que pensaven. I a la classe de coneixement del medi, hem treballat una fitxa de repàs amb continguts de l'aire, la majoria de les preguntes que hi havia a la fitxa eren d'omplir espais, posar vertader i fals, triar un opció entre tres; per tant, a més, de realitzar l'activitat els hi anava explicant perquè les preguntes eren vertades o faltes, o perquè tenien una opció i no una altre, etc., d'aquesta manera els hi he fet reflexionar sobre el que anava explicant a classe.


Una vegada que anava fent les classes amb aquests models de pensament, he vist que l'alumnat estava més atent, ja que avui han pogut veure a la pissarra dibuixos que els hi ajudaven a resoldre les activitats, també han pogut escoltar tota la lectura d'inici de tema i la seva explicació per poder comprendre-la, i a més, han hagut de reflexionar a totes les activitats que hem realitzat a classe, per tant, he utilitzat diferents tipus de models de pensament per aconseguir que tots els alumnes poguessin entendre el que he explicat a classe.

Finalment, considero que utilitzar els diferents models de pensament a l'aula és una gran oportunitat perquè puguin aprendre tots els alumnes, ja que aquests tenen diferents estils d'aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario