martes, 5 de junio de 2012

El joc de les preguntes

Hola a tots/es!

Avui vos volia parlar sobre un joc que he creat pels alumnes de la meva classe. El joc tracta sobre preguntes de temes que han estudiat al llarg del curs a l'àrea de Coneixement del Medi. Aquest joc tenia quetre temes diferents, per tant, hi havia quatre grups d'alumnes, cal dir que els gups eren heterogenis. Una vegada que estaven fet els grups hem explicat les regles del joc, que eren que cada grup havia de tenir un portaveu, per tal de què aquest exposàs la resposta a la qual havia arribat el seu equip sobre cada pregunta, per tant, entre tots els components del grup havien d'arribar a una resposta, però el portaveu de l'equip era l'encarregar de comunicar-ho a la classe. També, a cada equip se li anaven fent les seves preguntes per ordre, però si qualque equip no sabia la resposta a la seva pregunta, els altres equips havien d'aixecar el braç per poder contestar ala pregunta. 
La part més important d'aquest joc és que tots els alumnes de cada equip han de contestar a les preguntes tenint en compte als altres membres del grup, ja que si no participaven tots els components del grup no aconseguirien arribar a un objectiu comú, que era aconseguir els punts màxims per poder guanyar el joc. A més, si qualque grup no consultava amb tots els components del seu grup, el portaveu no podia contestar a la pregunta, ja que havien de participar tots els membres del grup. 
Aquesta activitat implica un aprenentatge cooperatiu, ja que l'activitat requeria una interacció entre tots els companys de cada grup. L'activitat implica la participació equitativa de tots els alumnes, ja que si no participaven tots no podien contestar per aconseguir punts i guanyar el joc (objectiu comú).
Durant aquest joc s'ha duit a termet un aprenentatge cooperatiu, ja que l'activitat permetia que tots els alumnes poguessin jugar. A més, cada component del grup tenia un càrrec important, que era aportar informació als altres membres de l'equip per resoldre les preguntes i aconseguir un objectiu comú. Per tant, per dur a terme el joc s'ha tengut en compte l'aprenentatge entre iguals.


Finalment, he de dir que estic molt contenta d'haver fet aquest joc, ja que els alumnes estaven molt motivats quan jugaven, per tant, al mateix temps que jugaven també aprenien continguts de Coneixement del Medi. 







Aquest dibuix on surten els nins amb les diferents peces del puzzle representa l'aprenentatge cooperatiu, ja que per aconseguir cada peça cada alumne ha de realitzar el seu càrrec adequadament, i per tant, aconseguir totes les paces del puzzle que necessiten per tenir-lo fet adequadament. Per tant, és important que la feina de cada alumne és important per aconseguir l'objectiu comú.

No hay comentarios:

Publicar un comentario