domingo, 3 de junio de 2012

Activitat de la Rosa dels vents

Hola a tots/es!


L'altre dia a la classe de coneixement del medi, varem explicar els noms dels vents, ja que els vents segons el lloc d'on vénen tenen un nom diferent. Una vegada que varem explicar els diferents noms dels vents, la mestra va demanar als alumnes si sabien els noms sense mirar el paper, cal dir que només dos alumnes havien après tots els noms. Per tant, la mestra va decidir que com teniem dues sessions de medi seguides, duriem als alumnes a la plaça de l'església del poble (Lloseta), ja que enmig de la plaça està dibuixada la "Rosa dels vents", per tal de què els alumnes poguessin veure els punts cardinals i els noms dels vents.
Una vegada que vare, arribar a la plaça la mestra, li va dir a tots els alumnes que podiem mirar la Rosa dels vents, i que després havien de completar amb els noms dels vents un dibuix on estava la Rosa dels vents amb els punts cardinals. Quan varem arribar a la classe la mestra li va demanar als alumnes quants sabien tots els noms dels vents, he de dir que quasi tots es sabien tots els noms, després la mestra els hi va demanar els noms dels vents  fent referència a cada un dels punts cardinals (Exemple: el vent que ve del nord es diu Tramuntana) i quasi tots els alumnes es sabien els noms del vents i els punts cardinals.


He de dir que anar a la plaça de l'església a veure la Rosa dels vents, va ser una activitat molt enriquidora pels alumnes, ja que varen analitzar la Rosa del vents enmig de la plaça, i d'aquesta manera varen visualitzar més els noms dels vents.
És important que els alumnes puguin experimentar i veure les coses del seu entorn per aconseguir aprendre, per tant, aquesta frase resumeix aquesta idea:


                     "M'ho varen explicar i ho vaig oblidar, 
                    ho vaig veure i ho vaig comprendre, 
                      però ho vaig fer i ho vaig aprendre".

Aquesta frase reflexa la importància que té l'experimentació de l'alumne amb el seu entorn, ja que en el cas de la meva activitat, quan la meva mestra va explicar els diferents noms dels vents i els punts cardinals a la classe, la majoria dels alumnes no recordaven els noms al cap de cinc minuts, després la mestra va escriure els diferents noms a la pissarra, per tal de què els alumnes poguessin veure com s'escrivien, però la majoria seguien sense comprendre els punts cardinals i els vents, però quan varem anar a la plaça i varen veure el dibuix de la Rosa del vents amb els punts cardinals i els noms de cada vent varen comprendre tot el que la mestra els hi havia explicat a la classe. 
Finalment, quan varem arribar a la l'aula, la mestra va tornar a demanar si es sabien els noms dels vents i situar-los a cada un dels punts cardinals, i la majoria dels alumnes ho varen aprendre.

2 comentarios:

  1. Hola Esther,
    Com dius, les sortides no només serveixen perquè els nins i nines gaudeixin d'un nou context; sinó que també, permeten a l'alumne que aprenguin. En aquest cas, per aprendre els noms dels vent. Aquesta sortida és important perquè està al propi poble i ens permet observar com, s'han d'aprofitar els recursos que l'entorn proper ofereix. Si s'estudien els vent i hi ha una rosa dels vents a Lloseta, que millor que anar-hi per comprovar-ho.

    ResponderEliminar
  2. Hola Núria,

    Va ser una sortida molt divertida i entretinguda, ja que els alumnes es varen motivar molta quan varem anar a veure la Rosa dels vents, i quan varem arribar a classe quasi tots els alumnes es sabien els noms. Per tant, va ser una sortida molt enriquidora.

    ResponderEliminar