Hola a tots/es!
Avui vos voliar parlar sobre els diferents tipus de materials que utilitzen a la meva classe.
Per començar, cal dir que a cada àrea de coneixement utilitzen materials diferents, que són els següents: a llengua catalana el llibre de text i quadernet de repàs; a matemàtiques el llibre de text i quadernet de repàs; a música un quadernet que els hi va proporcionar la professora a principi de curs. Pel que fa a llengua castellana utilitzen fitxes que elaboren entre les tres mestres de segon curs; a coneixement del medi utilitzen fitxes que han elaborat entre les tres mestres, també miren vídeos educatius per Internet sobre el tema que estan estudiant, fan experiments i també a vegades treballen per projectes, per tant, ells duen informació sobre el tema que estan estudiant; a educació física utilitzen tot el material del que disposa l’escola com per exemple: pilotes, rodes, cordes, etc., ja que disposen del pati i d’un camp de futbol per poder realitzar les classes d’educació física; a religió utilitzen fitxes proporcionades per la mestra i també observen vídeos educatius sobre el temari; i a plàstica utilitzen làmines proporcionades per la mestra, pintures de ceres, de fusta, retoladors i puntures al tremp, normalment, cada alumne du les seves pintures, però si algun no en du la mestra li deixa material de l’escola.
Per començar, cal dir que a cada àrea de coneixement utilitzen materials diferents, que són els següents: a llengua catalana el llibre de text i quadernet de repàs; a matemàtiques el llibre de text i quadernet de repàs; a música un quadernet que els hi va proporcionar la professora a principi de curs. Pel que fa a llengua castellana utilitzen fitxes que elaboren entre les tres mestres de segon curs; a coneixement del medi utilitzen fitxes que han elaborat entre les tres mestres, també miren vídeos educatius per Internet sobre el tema que estan estudiant, fan experiments i també a vegades treballen per projectes, per tant, ells duen informació sobre el tema que estan estudiant; a educació física utilitzen tot el material del que disposa l’escola com per exemple: pilotes, rodes, cordes, etc., ja que disposen del pati i d’un camp de futbol per poder realitzar les classes d’educació física; a religió utilitzen fitxes proporcionades per la mestra i també observen vídeos educatius sobre el temari; i a plàstica utilitzen làmines proporcionades per la mestra, pintures de ceres, de fusta, retoladors i puntures al tremp, normalment, cada alumne du les seves pintures, però si algun no en du la mestra li deixa material de l’escola.
A més, a la meva classe a principi de curs, cada alumne porta a una bosseta: llapis, gomes, maquinetes de fer punta, etc., i la mestra les guarda dins una capsa, i cada alumne quan ho necessita agafa el material de la seva bosseta, quan ja no té material ha de tornar a dur per omplir la bosseta. Altres materials que utilitzen els alumnes són: quadern, carpetes de botons, etc. Altres materials del quals disposa la meva classe: una pissarra, un projector, un ordinador, etc.
Per tant, dins els material i recursos que utilitzen per a l'aprenentatge, cal destacar que les mestres no només es centren en els llibres de text i també que tenen molt present la familiarització amb les TIC, ja que a vegades la mestra posa amb el projector jocs de JClic, que són educatius i adequats per al tema i nivell que treballen dins l'aula. D'aquesta manera hem d'observar que les noves tecnologies tenen una bona integració dins l'aula, ja que els alumnes també estan molt interessats i motivats.
Finalment, cal esmentar que el docent té un paper molt important que és saber utilitzar tots els materials i recursos que té disponibles a la seva aula, i per tant, no ha de tenir por conèixer altres recursos que fins el moment no havia utilitzat, com per exemple les TIC, ja que molts de mestres tenen por a aquestes tecnologies i, per aquest motiu no volen intentar incorporar aquest nou recurs a les seves aules. Per tant, com a futurs docent hem d'intentar aprofitar al màxim tots els materials que tenim disponibles, i fer que els alumnes es familiaritzin amb les TIC i amb altres materials nous.
Ara és el vostre torn! Que penseu sobre la familiarització dels infants amb les TIC i amb altres materials nous? Penseu que els docents aprofiten tots els recursos que tenen al màxim o encara els podrien aprofitar més?
Hola Esther i companys,
ResponderEliminarTrob que és molt important la familiartizació de totes les persones (indepentdement a de l'edat) amb les TIC. Ja que són el futur, i sobre tot els nins d'ara són natius digitals, és a dir, que han nascut a una època que des de ben petits conviuen i utilitzen les tics de forma diària. Una de les millors maneres de fer-ho és a les escoles, ja que al mateix temps que t'eduquen als nins amb les tic també els eduquen per utilitzar-les correctament.Amb això vull dir que a d'haver un aprenentatge a través tot tipus de material tecnofòlic (pissarres digitals, ordinadors, llibres digitals, xarxes socials etc), com també s'ha d'educar als nins i nines per saber utilitzar-les correctament.
També dir, que a l'escola on faig pràctiques no es dona molta importància a les TIC, només durant una hora cada dues setmanes que van a informàtica, però no tenen pissarres digitals a la classe ni res tecnoglògic.
Un salut.
Hola de nou Esther,
ResponderEliminarHe de dir que avui m'he informat millor, i a primer i segon cicle de primària no es dona molta importància a les tics (com vaig explicar al comentari d'adalt), però en canvia a 3r cicle, cada nin té un ordinador, i cada aula està dotada d'una pissarra digital.
Un salut!