sábado, 14 de abril de 2012

La classe de suport

Hola a tots/es!

Com ja vos vaig contar, la PT del meu centre moltes hores de suport les fa dins l'aula ordinària, encara que també fa suport a la nina de la meva classe que presenta NESE, a la seva aula. Aquest suport no és inclusiu, ja que la nina hauria d'estar totes les hores lectives dins la seva aula ordinària, i no dins l'aula de la PT.


A la fotografia podem observar l'aula de la PT, a aquesta van els nins que presenten NESE. Com podem veure l'aula té diferents tipus de materials i una bona organització del mobiliari.

Considero que la PT hauria de fer el suport dins l'aula ordinària, per tant, d'aquesta manera l'alumna que presenta NESE podria estar amb la resta dels companys/es de classe, i així podrien treballar de manera cooperativa. D'aquesta forma l'alumna estaria integrada a la classe i podria interactuar més amb els seus companys/es de classe. És molt important fomentar un aprenentatge significatiu i de qualitat, i si es fes una pràctica inclusiva, pel que fa al suport de la PT dins l'aula seria un aprenentatge de qualitat per a tots, i també significatiu, ja que tots els alumnes podrien aprendre d'ells mateixos, per tant, el paper central estaria enfocat no només en la figura del docent, sino també en la figura de l'aula, ja que els que tenen més facilitat per aprendre podrien ajudar als companys que no tenen tanta facilitat o bé que presenten necessitats. Per començar a introduir aquest tipus de treball cooperatiu s'haurien de fer totes les activitats dins l'aula amb tots els alumnes. Després, es podrien fer grups heterogenis, per tal de què tots els grups estiguin equilibrats, ja que cada alumne és un món i té capacitats diferents a la dels altres, i d'aquesta manera cada alumne podria compartir amb la resta totes les seves habilitats i destreses.

Per concloure, penso que per començar a fer pràctiques inclusives haurien de suprimir l'aula de la PT, per tal de què fes el suport dins l'aula ordinària, ja que d'aquesta manera tots els alumnes podrien aprendre millor i relacionar-se amb la resta dels alumnes, així afavoriríem una educació de qualitat per a tots/es.

Ara es el vostre torn, esteu d'acord amb fer una pràctica inclusiva, pel que fa al suport dins l'aula per a tots els alumnes?







No hay comentarios:

Publicar un comentario